سیستم های تهویه مطبوع

ساخت وبلاگ

امروزه کولر گازی به یکی از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بسیار محبوب تبدیل شده است و در بسیاری از مکان ها کم کم جای کولر آبی را گرفته است. از آنجا که کولرهای گازی امروزی کاربرد دوگانه دارند و به نوعی هم کار یک کولر و هم کار هیتر را انجام می دهند، برای بسیاری از خانواده‌ها به صرفه‌تر و مهم است تا از این وسیله برای تأمین گرمایش و سرمایش منزل یا بخشی از آن استفاده کنند. اهمیت این مطلب تا آنجاست که در برخی از شهرهای ایران، زندگی کردن بدون کولر گازی سخت و گاهی غیرممکن است.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : کولر گازی,خرید کولر گازی ,اسپلیت , داکت اسپلیت ,کمپرسور , کمپرسور کولر گازی, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 28 اسفند 1398 ساعت: 14:07

گرمای تابستان جزء جدایی ناپذیر این فصل زیباست و همه ما باید به نوعی با این موضوع کنار بیاییم و آن را بپذیریم. واقعیت آن است که فصل گرما با تمامی شادابی، نشاط و لذت هایی که دارد، می تواند مشکلات خودش را داشته باشد و دورانی طاقت فرسا نیز به شمار آید. این مسئله در زمانی که دمای هوا بالاتر از میزان معلومی باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ چرا که در این حالت می تواند مشکلات سلامتی متعددی را باعث شود تا آنجا که ممکن است بسیار خطرناک بوده و باعث گرمازدگی، خستگی یا فرسودگی گرمایی و یا حتی مرگ شود. بنابراین  اگر شما در منطقه گرمسیری زندگی می کنید، برخورداری از یک سیستم خنک کننده مناسب بسیار حیاتی و ضروری خواهد بود.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : کولر گازی,خرید کولر گازی ,اسپلیت , داکت اسپلیت, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 25 اسفند 1398 ساعت: 17:33

کولر گازی به عنوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات تأسیساتی و ساختمانی است که در میان مردم محبوبیت بالایی دارد و برندها و شرکت های زیادی در زمینه تولید و عرضه این سیستم ها فعالیت دارند. با توجه به آنکه معمولاً کولر گازی در یک محل مشخص نصب می شود و به ندرت جابجا و تعویض می شود، شرکت های تولید کننده سعی کرده اند علاوه بر قابلیت سرمایشی این لوازم، قابلیت گرمایشی نیز به آن اضافه کنند تا بتوان در فصول سرد سال نیز از آنها استفاده کرد. لذا برخی از مدل های کولر گازی فناوری سرمایش و گرمایش را در کنار هم دارد و شما می‌توانید در فصل تابستان از حالت سرمایش و در فصل زمستان از حالت گرمایش آن استفاده کنید. از آنجا که کولر گازی مانند تمامی لوازم خانگی دیگر دارای یک طول عمر و دوام مشخصی است و بعد از مدتی می تواند دچار ایرادات و اشکالاتی شود، لازم است راه های حفاظت و نگهداری این وسایل را بدانیم تا بتوانیم نهایت استفاده بهینه را ببریم و متحمل هزینه کمتری بشویم.

کولر گازی و گرم نشدن - ونداد تجهیز

مشکل گرم نکردن کولر گازی

به عنوان یک مشکل رایج در زمستان، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که کولر گازی شما خوب گرم نکند و به دنبال علت و عیب یابی آن باشید. گرم نکردن کولر گازی می‌تواند ناشی از موارد مختلف باشد که سعی می‌کنیم در این مقاله به مهمترین دلایل گرم نکردن کولر گازی بپردازیم. اما قبل از هر چیز لازم است اجزای مهم یک کولر گازی با قابلیت گرمایشی را بشناسیم و نکات مربوط به نگهداری آنها را بدانیم.

یک کولر گازی با قابلیت های سرمایشی و گرمایشی دارای قطعاتی چون برد کولر گازی، فن، کمپرسور، شیر چهار طرفه، شیر یکطرفه، اواپراتور و کندانسور می باشد. گرم نکردن کولر گازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در اینجا مهمترین مشکلاتی را که به این اجزاء مربوط می شود، بررسی می کنیم.

  1. عدم انتخاب گزینه گرمایش در کولر گازی

طبیعی است که در مرحله صفر و قبل از هر اقدامی لازم است مطمئن شوید که گزینه گرمایش (Heat) را انتخاب کرده اید و آن را بر روی دمای مورد نظر خود تنظیم کنید.

  1. سالم نبودن برد کولر گازی

یکی از اجزای مهم کولر گازی، برد کولر گازی است که نقش فرماندهی و ارسال پیام ها را به قطعات دیگر به عهده دارد. در صورتی که برد کولر گازی با مشکلی مواجه شود می تواند مشکلات زیادی را برای کولر گازی پیش می آید که گرم نکردن و عدم تولید هوای گرم یکی از این ایرادات است. برای بررسی برد کولر گازی لازم است که افراد متخصص و با دانش اقدام کنند و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنند.

کولر گازی - ونداد تجهیز

  1. خراب بودن فن داخلی کولر گازی

یکی از مواردی که می تواند باعث عملکرد نامطلوب کولر گازی در زمستان باشد، کار نکردن یا معیوب بودن فن داخلی کولر گازی است. حتی ممکن است کولر به خوبی هوای گرم تولید کند اما فن کولر به شیوه ای عمل نکند که هوا را به درستی به محیط تزریق کند. بنابراین فن کولر باید بررسی و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض شود.

برای مطالعه متن کامل مقاله به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : کولر,کولر گازی ,دلایل گرم نکردن ,تجهیزات تهویه مطبوع ,تجهیزات سرمایشی, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 200 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 18:18